close

吶喊

I WANTED!!!!

I AM AN ARTIST

I HAVE N0 JOB

I HAVE NO PLACE TO WORK

I HAVE NO MONEY

AND I AM LEAVING THE COUNTRY.

ALL I HAVE ARE MY BFA AND MFA DIPLOMAS


I AM AN ARTIST

I'VE TRIED MAKING WEBSITES

I'VE TRIED MAKING BLOGS

I'VE TRIED CALL-FOR-ARTISTS ENTRIES

I'VE TRIED SUBMISSIONS

I'VE TRIED APPLYING TO RESIDENCIES

I'VE TRIED TO SURVIVE IN NEW YORK

AND I AM LEAVING THE COUNTRY.

ALL I HAVE LEFT ARE ARTIST FRIENDS
WHO ARE IN THE SAME SITUATUIN.


I WANTED A JOB

I WANTED A PLACE TO WORK

I WANTED SOME MONEY

I WANTED TO STAY IN NEW YORK

AND I AM LEAVING THE COUNTRY


THANKS FOR THE ECONOMY,

THANKS FOR MY AMERICAN BACHELOR'S
AND MASTER'S DEGREE.


我曾如此渴望!!!!

我是一位藝術家

我沒有工作

我沒有創作的地方

我沒錢

而我現在正要離開這個國家.

我所擁有的全部只有我的藝術學士與碩士學位


我是一位藝術家

我試過建立自己的個人網站

我試過寫部落格

我試過藝術徵件

我試過申請

我試過爭取藝術家駐村

我試過以一己之力在紐約生存

而我現在正要離開這個國家.

我所遺下的全部只有與我同樣情況的藝術家朋友.


我曾如此渴望一份工作

我曾如此渴望有個地方能夠讓我創作

我曾如此渴望一點金錢

我曾如此渴望能留在紐約

而我現在正要離開這個國家.


感謝這個經濟,

感謝我的美國學士與碩士學位.




*******************************************


月初時到Chelsea逛畫廊

沒見到幾件喜歡的作品

卻在街角工地木牆上見到這張小小的海報

照片裡這張是唯一一張完整沒被撕毀的

雖然被塗了鴉又寫字


一件多麼強有力又直入人心的作品

簡單的形式與寥寥數語

道盡所有在這裡掙扎著求生存的藝術家們的心聲

看的心中是既難過又無奈

我們何嘗不是在同樣的情況裡


祝福她回到自己國家後能夠好好振作

永不放棄

替自己與藝術界

開創另一個美好的開始!!












arrow
arrow
    全站熱搜

    farlande 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()